I et presset arbejdsmarked med mangel på arbejdskraft kan udenlandske vikarer være løsningen. Hos Thorn Vikar & Rekruttering gør vi processen enkel, tryg og effektiv – fra første kontakt til opstart.
Rekruttering af udenlandsk arbejdskraft til Danmark
I Danmark er manglen på arbejdskraft en reel udfordring, og behovet for kvalificerede medarbejdere vil kun vokse i fremtiden.
Hos Thorn Vikar & Rekruttering har vi stor erfaring med at rekruttere arbejdskraft inden for industri, produktion og håndværksfag fra udlandet, særligt fra lande som Polen og Rumænien. Vi ved, at mange danske virksomheder har brug for dygtige og engagerede medarbejdere, og vi sikrer en gnidningsfri proces, når vi hjælper jer med at finde de rette kandidater til netop jeres virksomhed.
Hos Thorn Vikar & Rekruttering møder kandidaterne konsulenter, der taler deres sprog og forstår deres kultur. Det skaber tryghed og gør hele rekrutteringsprocessen effektiv og problemfri. Vi har mange års erfaring med internationale ansættelser og indgående kendskab til lovgivning, opholdsregler og overenskomster. Det betyder, at I kan være sikre på, at alt foregår professionelt, lovligt og effektivt – fra første kontakt til opstart
Vi tager det praktiske – så kan I fokusere på forretningen
Hos Thorn Vikar & Rekruttering er vi med hele vejen – fra første kontakt til opstart og videre frem. Vi håndterer alt fra rekruttering og ansættelse til administrative opgaver, praktiske forhold og løbende opfølgning.
Rekruttering
Sourcing, screening og rekrutteringsproces af egnede kandidater
Det praktiske & dokumenter
CPR-nummer
Skattekort
Sundhedskort
Ansættelse & kontrakter
Ansættelseskontrakt
Udarbejdelse og vedligeholdelse af evt. rotationsplaner
Løn & betaling
Lønudbetaling iht. overenskomst
Fritvalg og SH-opsparing
Pensionsindbetaling
Feriepenge
Sygefraværsbetaling
Bolig & transport
Anvisning af godkendt bolig
Evt. bistå med transport
Opstart & opfølgning
Sikrer alt er klar til første arbejdsdag
Løbende opfølgning på vikaren
Vores proces
Vi følger en grundig proces, hvor vi afdækker jeres behov, finder de rette kandidater, håndterer alle praktiske forhold og sikrer en god opstart
1. Behovsafdækning
Vi starter med at afklare opgaven, kravene til kandidaten og jeres tidsramme, så vi kan finde den helt rigtige løsning til jer.
2. Kandidatsøgning
Vores udlands-team står for hele screening- og rekrutteringsprocessen af egnede kandidater. Vi trækker på vores netværk og erfaring for at finde kandidater, der matcher jeres faglige krav.
3. Screening & ansættelse
Vi screeninger alle relevante kandidater, samt indhenter alle relevante uddannelsespapirer og certifikater.
4. Praktiske forhold
Vi håndterer alle praktiske detaljer, herunder CPR-nummer, skattekort, sundhedskort, pensionsindbetaling, feriepenge, fritvalg og SH-opsparing, sygefraværsbetaling samt lønudbetaling iht. overenskomst. Vi finder godkendt bolig, hjælper med transport og udarbejder evt. rotationsplaner.
5. Opstart & opfølgning
Vi sikrer en god opstart på arbejdspladsen og følger op løbende – for at sikre, at samarbejdet fungerer optimalt.
Har du brug for bemanding?
Udfyld formularen og bliv kontaktet.
Er du allerede kunde? Find din kontaktperson eller den afdeling du har brug for, ved at klikke her.